cookies-varning

torsdag 9 juni 2011

Bob the Builder

Tjipp.

Det var ett tag sedan jag skrev, vilket beror på att jag varit upptagen med att måla inför vårt Tobruk-spel. Själva speldagen var kul även om vi bara lyckades skrapa ihop ett väldigt svagt oavgjort, och jag är sugen på mer öken. Papp-husen fyllde sin funktion, men jag föredrar bättre modeller. Alltså beställde jag en moské från GHQ för att kolla in deras tenn-hus, de kör alltså med metall medan de flesta andra har hus i resin. Passade då också på att beställa lite fler Anzacs som förstärkning.

Jag låter bilderna på moskén tala för sig själva.

Moskén kommer i tre delar. Huskroppen och domen är ihåliga så att det inte går åt så mycket metall.

Delarna passar ihop bra. Man behöver bara slipa bort gjutskarven på domen.

Moskén är större än jag trodde, ca 4 cm i kvadrat. Här med lite anzacs.
Nu planerar jag framtida inköp då jag målat nästan allt jag köpte inför scenariot. Ska försöka skriva ihop en rapport från spelet också medans jag har det någorlunda färskt. Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag fick fota med mobilen.

3 kommentarer:

  1. "Själva speldagen var kul även om vi bara lyckades skrapa ihop ett väldigt svagt oavgjort"
    Next time, Gadget, I'll get you next time!

    SvaraRadera
  2. Inga hus från TimeCast? Jag var och kikade på deras sida och deras hus är ju riktigt snygga. Jag funderar nästan på att köpa ett par och måla upp, enbart för att de är så himla fina.

    SvaraRadera
  3. Peter: jodå, ska beställa från Timecast också. Jag har europeiska hus från dem och de är jättefina.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games