cookies-varning

måndag 19 december 2011

In the grim darkness of tomorrow, there are small cute tanks?

En liten snabb uppdatering av de olika grejor jag pysslar med på sistone.

2st Chariot APC och en Puma light scout tank.

Först ut är tre små söta stridsvagnar från Ground Zero Games i 15mm-skala som jag ska ha till Tomorrow's War: två trupptransportfordon och en lätt spaningsvagn. Visst liknar de PBV302 och CV90 lite grann? Någon form av öken-camo hade jag tänkt men än så länge är de bara grundmålade med Iyanden Darksun. Jag ville inte ta min Dunkelgelb-spray som är görsnygg på tyska stridsvagnar då jag inte vill att camot ska likna något från andra världskriget.

Nasty xenormorphs!
Stridsvagnarna ska stå på baser som jag gjort av tillklippta bitar av gamla kreditkort, täckta med Vallejos Base Gel och lite äkta GW-grus. De kvadratiska baserna ska bli till de gun-drones som jag köpte samtidigt. Baserna ska naturligtvis få någon slags sandfärg på sig också. Bredvid baserna står ett gäng grundmålade utomjordingar och inväntar mer uppmärksamhet från mig. De är också från GZG och jag kunde helt enkelt inte låta bli att beställa dem...

1 kommentar:

Wayland games

Wayland Games