cookies-varning

lördag 13 november 2010

Sentinels! (Sentineler?) del 2

Jag har grunnat på en bra armélista inför söndagens batalj, och klurat och räknat. Jag har velat ha med nio sentineler hela tiden för att det är så coooolt men tvekade en del när jag satt och räknade.

För det första så blir nio sentineler utan extra beväpning 495 poäng, eller en tredjedel av min totala poäng. Detta lämnade väldigt lite poäng över för övriga fordon när allt mitt infanteri var inräknat. (Som Imperial Guard-spelare vill man ha med så mycket infanteri som möjligt.) För det andra tar nio sentineler upp tre Fast Attack-val, vilket innebär att jag inte kan köra med min Hellhound. Som alla vet är en Hellhound utmärkt för att koka Space Marines i sina egna rustningar. Skulle jag klara mig utan en? Den som lever får se. I slutändan beslöt jag mig för att följa min ursprungliga plan och ta med nio sentineler i armén -- så du slipper alltså min Hellhound Stefan!

Sagt och gjort har jag införskaffat en nionde och sista Sentinel. När det här skrivs på natten mellan fredag och lördag har jag limmat ihop nummer åtta och väntar på att limmet på nians cockpit ska torka. Här kommer en bild på nummer fem, sex, och sju istället.


Fem och sex känner ni ju igen från förra posten, femman står i mitten, fast det vete sjutton vilken som är vilken av de andra två...


Jag har dessutom fått tag på lite större magneter som både är starkare och har en större kontaktyta, vilket gör att kopplingen mellan kropp och ben på modellen blev stadigare. Alltså fick även nummer sju magneter i "midjan". Nummer fem var redan limmad och jag vill inte bräcka sönder den. Framför sentinelerna ser ni vapnen, från vänster till höger en Plasmakanon, en automatkanon och en laserkanon.


Som avslutning får ni en bild på Sentineler ett till fyra som arbetar sig genom en skog på någon utomjordisk planet någonstans. Två stycken är beväpnade med multilaser, en har en laserkanon plus en Hunter Killer-missil, medan den sista har en tung eldkastare. Mina baser är designade för City Fight och passar såklart inte in alls bland terrängen...

I morgon bitti ska jag bygga klart den sista sentinelen och se om jag kan få en gruppbild på alla nio. Watch this space.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games