cookies-varning

tisdag 27 december 2011

Wings

På forumet "the Wargamers' Guild" har man en s.k. speed-build, d.v.s. man ska på en kort tid bygga och måla något figurspelsrelaterat enligt ett visst tema. Den här gången ska man bygga något med vingar, och jag tog tillfället i akt att börja på min Focke Wulf 190 från Revell som jag har haft liggande ett tag.

Kroppen och vingarna monterade. Cockpit är grundmålad.
Jag skar loss höjdrodren från den ena bakvingen...
...för att få den "artikulerad", d.v.s. i annat läge än för rak flygning.
Notera skillnaden...
Landningsställen monterade, men det är något som inte stämmer...

....det lutar! Jag har faktiskt tänkt göra planet nödlandat som en bit terräng.
Alla detaljer färdigmonterade och målningsarbetet kan börja.
Det var länge sedan jag byggde ett flygplan, men det ska väl gå. Vi får se, deadline är midnatt 2:a januari... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games