cookies-varning

tisdag 6 december 2011

All things quiet on the western front

Urk... har varit golvad några dagar av ett illasinnat virus, och börjar så sakteliga komma till sans. Jag ligger efter lite grann på bloggfronten, dels har jag gjort saker som jag inte fotat, dels har jag gamla foton som jag inte lagt upp på bloggen än. Men så här i sjuktider får ni nöja er med en liten statusrapport.

15mm sci/fi: Det här är till Tomorrows War. Jag har basat ett 20-tal trupper och limmat ihop och grundmålat tre fordon och två gunbots. Baser till fordonen är förberedda med base-gel från Vallejo. Inga foton än så länge. Det är dock fina figgelurer och reglerna verkar bra.

20mm WW2: Det muttras och knystas om nya projekt.
  • Vårt långtidsprojekt om Kharkov har lagts på is igen och jag börjar bli trött på östfronten, vill gå tillbaka till västfronten.
  • Det pratas om Holland och Tyskland 1945 så jag har börjat tänka på mina britter igen. Köpt en Churchill från Airfix men inte gjort något med den. Samtidigt kämpar jag för att avsluta min amerikanska spaningstrupp men har tappat gnistan lite.
  • I ett ryck jag fick limmade jag ihop resten av mina senkrigstyskar från Plastic Soldier Company och gjorde bl.a. nya commandbaser till mina Big Men efter en idé jag fick förut. Foton är tagna, jag ska bara orka redigera dem så de inte ser ut som skit.
  • Nästa års konventsspel på Stockholms spelkonvent och FlemCon blir förmodligen ökenkriget i Afrika, med LRDG och SAS som anfaller ett italienskt flygfält. Jag fönstershoppar just nu modeller på internet men inte köpt något än.
6mm WW2: Här fortsätter det att planeras för mer ökenkrig. Pansarbilar till britterna beställda men inte anlänt än. Har en del infanteri kvar att måla upp också.

28mm Vikingar: Har inte gjort något mer med dem, men planerar att köpa reglerna och fortsätta måla de figgar jag har. Har dock legat nere en stund medan jag tänkt på andra världskriget.

Warhammer 40k: Äldsta sonen har önskat och fått 40k-figurer i födelsedagspresent. Han har nu en squad tactical marines och fyra orker plus en Warboss. Misstänker att jag kommer att få ägna lite tid till att hjälpa honom med dem och kanske till och med introducera honom till spelet, vilket kanske får mig inspirerad till att fortsätta med mina egna figurer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games