cookies-varning

fredag 23 december 2011

Christmas comes early part 2

I går åkte jag till posten för att hämta ut vad jag trodde var juklappar till barnen, men det visade sig vara en resinmodell jag beställde för en dryg vecka sedan. Det är en Ford-lastbil till Long Range Desert Group från rumänska Wespe Models.


The Macguffin.


Asken innehöll en rulle bubbelplast och en hopvikt ritning.

I rullen bubbelplast fanns tre ziplock-påsar med delar.

En testprovning av chassit och en smakprov på den fina kvalitén på gjutningen.
Det bådar gott inför framtiden. Wespe Models har många ovanliga modeller och det verkar inte som att någon av delarna saknas eller har gått sönder. Jag köpte modellen på deras eBay-shop och de skickade den några dagar efter att jag betalat och det tog en knapp vecka för paketet att komma fram. Utmärkt service!

3 kommentarer:

  1. En av tingene jeg er nyskjerrig på er montering og bruk av 1/72 og 1/76 skala figurer for spilling, så spent på å følge dette prosjektet.

    Hvorfor bruker du ikke 15mm metall, type Flames of War? Virker nesten som om det er billigere..?

    SvaraRadera
  2. Anledningen till att jag använder 1/72-1/76 är att det finns oerhörda mängder billiga plastfigurer i den skalan, som jag dessutom redan hade en massa. Sen tycker jag om att bygga modeller också, och i 15mm är det mesta resin. (Zvezda har kommit med modeller i 1:100 nu iofs).

    Om jag började om på nytt, helt från början, kanske jag hade valt 15mm.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games