cookies-varning

fredag 16 september 2011

Trupptransport

Puh, jag hann klart min sovjetiska pluton och lite annat smått och gott till Stockholms Spelkonvent. Årets tema är ju som bekant Operation Barbarossa. Tyvärr kunde jag inte vara med i år pga att konventet var lite tidigare än förra året -- dock hade jag åtagit mig att ställa upp med trupper, så det var bara att göra sin plikt och fortsätta måla. Dessutom hade jag ju redan köpt figurerna och jag kan ju alltid använda dem själv senare om de är klara.

Jag tog lite bilder igår kväll och i dag efter jobbet satte jag mig på Upptåget mot Upplands Väsby. Där mötte jag en mystisk man som jag utbytte hemliga handsignaler med, varpå jag överlämnade en mystisk svart väska och en ikea-kasse full med mystiska kartonger till honom. Överlämnandet var över på några sekunder och jag äntrade Upptåget som strax skulle avgå tillbaka norrut. Jag tror inte fascisternas spioner såg mig.

Äh, slut på jiddret, här kommer bilderna:

Två T26-or från Frontline Miniatures. Enkelt målade och sedan vädrade med lite MIG-pulver.

Första gruppen infanteri från Plastic Soldier Company på en Movement-tray från Warbases.co.uk.

Andra grupp. Den knästående skytten längst till vänster är i metall från CP Models.

Tredje gruppen. Jag har försökt variera figurerna lite i målningen och sett till så att vissa poser bara förekommer en gång i plutonen, t.ex. figuren med kpist som kastar handgranat, då jag tycker den är mindre lyckad.

Mina två Big Men. Den knästående officeren borde egentligen ha blå byxor med röda revärer, men jag hann inte måla dem.


Den coolaste figuren. Eftersom det är en så distinkt pose målade jag bara en och tänkte ha som stf. plutonchef.

Översiktsbild över gården jag visade några teaserbilder på i min förra post...




...och från baksidan. Taken är avtagbara så man kan ställa figurer i byggnaderna, men jag har inte målat insidan.
Nu är bara frågan... vad ska jag måla nu? Jag är lite trött på andra världskriget just nu, så lite omväxling skulle vara skönt. Hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games