cookies-varning

onsdag 1 december 2010

Julklappar

Har tyvärr inga bilder att visa idag, men jag tänkte ändå skriva lite vad som hänt sen sist.

För det första så håller jag på och limmar ihop Shock Troopers för glatta livet, kombinerar dem med Death Korps of Krieg-armarna jag beställde från Forgeworld. Jag fick dock slut på Green Stuff så jag har inte kunnat börja måla dem än. Green Stuff är nu införskaffat, men andra saker har kommit emellan. Lovar att lägga upp bilder när jag börjar måla dem.

För det andra har jag tänkt ställa upp med min Sentinel, ni vet den jag sprayade förut, i en målartävling på den lokala hobbyaffären. Jag väntar nu på decal softener och decal fix som jag beställt för att sätta fast ett nummer på nosen på den. Sen ska den få lite skrot på basen, lite mer vädring och så ett lager lack.

För det tredje har jag beställt julklappar åt mig själv! Det är säkrast så, så jag vet att jag får något roligt :-)
Jag har beställt regler, jag är nämligen en sån person som tycker om att läsa regler. Det jag beställt är så pass spritt som All Things Zombie plus supplementen I Zombie från Two Hour Wargames, Black Powder från Warlord Games, och Charlie Don't Surf plus scenariopacket Surf's up! från Too Fat Lardies. Zombies, Napoleon och Vietnam alltså. Jag förväntar mig inte att spela alla tre spelen, utan de är mest för läsnings skull, alltid intressant med något nytt. Det lär inte hindra mig från att köpa figurer till åtminstone något mer spel, förutom zombierna jag redan har, i alla fall om jag känner mig själv rätt.

Så nu går jag alltså som en äggsjuk höna och väntar på jultomten, d.v.s. brevbäraren. Dessutom hoppas jag att Forgeworld skickar den saknade figuren till Heavy Flamer-teamet jag beställde förut, så jag kan börja limma ihop det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games