cookies-varning

onsdag 19 januari 2011

Brödrafolkets sak är vår!

En kort uppdatering. Skulle målat en Servitor och en Techmarine till mina Imperial Guard, men hittade dem inte! (De är nu återfunna, men försent... jo, jag måste städa mitt hobbyrum.) Så inspirerad av Thomas insatser för broderfolket beslöt jag mig för att måla två finnar från Wargames Foundry. De är i 20mm-skala och är alltså mindre än de figurer som Wargames Foundry nu säljer. Figurerna är skulpterade av Perry-tvillingarna på 90-talet och ingick i ett eBay-fynd jag gjorde strax innan jul.

Nog med prat, här kommer bilder:


Figurerna är målade helt med Foundry-färger enligt deras tre-stegsmetod, eller Dallimore-metoden som den också kallas. Jag gillar att båda figurerna har tjocka tumvantar, men tagit av högervanten och hängt den i bältet för att kunna hantera kpisten.

1 kommentar:

  1. Jäklar så snygga de blev! Slår mina med hästlängder, men jag tröstar mig med att det inte syns på lite håll.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games