cookies-varning

måndag 31 januari 2011

Doin' the Dip

Har målat mer orker. Nu går det av bara farten, tjo!!!

Fått klart 10 boyz, dippade och sprayade med mattlack för att ta bort glansen från dippen. Jag har faktiskt målat en Nob också, så antalet är egentligen 11. Dock upptäckte jag att jag missat en bit på benet med dippen (lite som Akilles egentligen...) så han får komma med nästa fotoomgång.

För er som inte känner till "the dip" från Army Painter har de några tutorials på sin hemsida och på Joootuben: http://www.youtube.com/user/mtwebvideo

Så till bilderna!





Vi börjar med två välklädda herrar i läder och skinn, eller om det är skinn och läder? Den vänstra herren har en mycket moderiktig tofs av äkta squig-hår medan den högra har en Shoota som accessoar. Trés chic.



Vi fortsätter med två herrar klädda för såväl vardags-Whaaaagh som efterfest. Kombinationen Choppa, Slugga och en stålpotta på huvudet är lika tidlöst som snyggt.


Även dessa två herrar följer det klassiska modet, men en har piffat upp ensemblen med en läcker kombination av Squig-hår och människoskalle. Mellanmål och utsmyckning på en gång, praktiskt!



Aj, aj, aj, vad har vi här? Rost på Choppan, det duger inte. Tsssk, tsssk, tsssk. Däremot är en Shoota med lite nonchalant hängande patronband en given vinnare.












Den uppmärksamme noterar att några figurer har annan färg på baserna. De kommer från en grupp boyz  jag höll på med för en sex-sju år sedan. Jag hade limmat ihop alla figurer och grundsprayat dem med Bubonic Brown (en underbar färg som GW inte längre gör på sprayburk...) Tyckte det kunde vara läge att gräva fram dem och ge dem lite färg också. Därav även den annorlunda beväpningen, då alla orker i Black Reach-lådan har Choppa och Slugga.
Tyvärr är min kamera kassare än någonsin, måste nog köpa en ny snart. Bilderna blir väldigt "flammiga" och mörka. Har hört att digitalkamerors ljussensorer åldras precis som det mänskliga ögat och kräver mer och mer ljus med tiden.

2 kommentarer:

  1. Stiliga pojkar! Om du fortsätter så här så blir jag ju tvungen att gräva fram mina tyranider, de har nog inget emot att äta grönt.

    SvaraRadera
  2. Även tyranider behöver äta grönsaker. Kan rekommendera the Dip helgjutet, borde funka på tyranider också.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games