cookies-varning

söndag 3 oktober 2010

Liten dvärgiska med stor hammare söker stadigt städ för varma hemmakvällar.

Tjipp! Första posten på nya bloggen. Den här bloggen är egentligen fortsättningen på en annan blogg i ett forum, men jag ska försöka att skriva så att det blir förståeligt även för nya läsare. Välkomna :-)

Eftersom jag drabbats av WW2 overload (jo det går faktiskt) har jag fundilerat lite på andra projekt. Jag har bl.a. beställt Shock Troopers till 40k att använda i min Imperial Guard-armé, köpt lite moderna zombies till Halloween och börjat måla lite dvärgar. Igår var jag iväg till ett par kompisar som spelade 40k, och satt och målade vid sidan av när de spelade.


Figuren heter Svala och är från Hasslefree Miniatures, mycket rekommenderbar. Jag tänkte använda henne som en lågnivå-Runesmith till mina dvärgar, så hon har fått en blå tunika för att passa in. Huden är målade med Foundryfärger enligt deras system, men jag eftersom jag inte målade klart figgen hemma så fick jag hålla tillgodo med de färger som fanns. Förutom en Privateer Press-färg (den bruna på handväskan) är alltså allt målat med GW-färger. Jag har fått blanda och matcha och punkt-washa med Devlan Mud för att få till det, men slutresultatet tycker jag blev rätt så bra ändå.  Ska basas också förstås, men jag ville visa hur hon blev. (På fotot ligger ett litet stenkorn i halsvecket som jag inte såg, det är bortpetat nu.)

Jag gillar Hasslefree jättemycket, det är jättefina figurer som inte drabbats av den uppsvälldhet som GW-dvärgarna fått på sistone, så de passar in bra med mina äldre figurer. Jag har en till dvärgiska från Hasselfree med mycket större, öh... lungor, som ska bli champion i en av mina enheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games